‘Onze wereld verandert razendsnel en ingrijpend. De moderne mens is een sociale omnivoor en ontzettend connected, maar ondertussen groeit de behoefte aan duiding en verbinding. Dit heeft grote gevolgen voor bedrijven, overheden en andere organisaties. Steeds meer mensen – millennials voorop – willen namelijk diensten en producten die hun waarden vertegenwoordigen. Elk type organisatie moet op deze ontwikkeling inspelen. Immers – kopers, kiezers en bezoekers binden zich aan partijen die passen bij hun opvattingen en voorkeuren. Onze missie is om samen met opdrachtgevers die meerwaarde te ontdekken en te ontwikkelen,’ aldus de partners van Novel.
Cultural connectors leiden tot verbinding tussen organisatie en stakeholders
‘Novel ontwikkelt in opdracht en op eigen initiatief cultural connectors – grensverleggende concepten die we uitwerken tot nieuwe organisatiemodellen. Deze cultural connectors stellen organisaties in staat om op een betekenisvolle manier de interactie aan te gaan met hun stakeholders, zodat er wezenlijke, duurzame verbindingen ontstaan. Een voorbeeld van een cultural connector is SSBA Salon, het jongerenmerk dat we ontwikkelden voor de Stadsschouwburg Amsterdam met als resultaat een verdubbeling van het aantal jonge bezoekers. Daarnaast ondersteunen wij onze opdrachtgevers met hun public relations en het implementeren van eigentijdse communicatiestrategieën,’ zeggen de partners van Novel, die alle drie stevig geworteld zijn in de creatieve industrie en culturele wereld van Amsterdam.
Netwerkbureau werkt voor vooraanstaande schouwburg en opkomende bierbrouwer
De sterke academische achtergrond en brede werkervaring van de partners maken het bureau uitermate geschikt voor complexe opdrachten. Chris Julien is opgeleid als cultuurfilosoof en werkte eerder in de elektronische muziekindustrie en voor ABN AMRO. Bedrijfskundige Maarten Bul werkte als strateeg voor reclamebureaus THEY en LEMZ. Maurice Seleky, opgeleid als jurist, werkte als pr-consultant en pr-manager voor Coebergh Communicatie & PR en Vandejong Creative Agency. Novel heeft als opdrachtgevers onder meer de Stadsschouwburg Amsterdam, bierbrouwer Oedipus en Stichting Mama Louise. Tevens werkt Novel aan eigen projecten zoals Kunst op Mars, een denktank voor de nieuwe cultuursector. ‘Novel is een netwerkbureau pur sang en wij werken dan ook nauw samen met een vertrouwde groep copywriters, fotografen, grafisch ontwerpers en andere creatieven. Per project vormen we het beste team mogelijk, waarbij Novel de kwaliteit waarborgt. Als bureau kijken we met veel optimisme naar de toekomst, want we geloven dat in dit tijdperk vol veranderingen een grote behoefte bestaat aan onze visie en aanpak.’