Het recent gelanceerde bureau Novel Creative Consultancy gaat na het winnen van een pitch aan de slag voor De Nationale Opera. Novel ondersteunt De Nationale Opera bij de communicatiecampagne rondom het nieuwe operafestival Opera Forward dat plaatsvindt van 15 t/m 25 maart 2016. Met het festival, een initiatief van artistiek directeur Pierre Audi, viert De Nationale Opera haar 50-jarig bestaan en blikt het vooruit op de toekomst van opera. Daarom richt het zich ook nadrukkelijk op nieuwe en jonge bezoekers.
Publieksfestival met twee wereldpremières
‘Wij zijn zeer vereerd dat ons bureau voor De Nationale Opera, een van de belangrijkste operahuizen van de wereld, mag gaan werken. Met Opera Forward verkennen we de toekomst van de wondere wereld die opera is, samen met een nieuwe generatie,’ zegt partner Chris Julien van Novel Creative Consultancy. ‘Opera Forward wordt een jaarlijks terugkerend festival over de toekomst van de kunstvorm opera. De eerste editie zal behalve vier opera’s, waaronder twee wereldpremières, ook een groot participatieproject, lezingen, debatten en exposities bevatten. We hebben ervoor gekozen om met Novel Creative Consultancy samen te werken, omdat dit bureau de kernwaarden van Opera Forward heeft weten te stellen in een eigentijdse en aantrekkelijke communicatiestrategie’, aldus hoofd Marketing, Communicatie en Verkoop Sandra Eikelenboom namens De Nationale Opera. Novel gaat voor de Opera Forward-campagne samenwerken met ontwerpbureau Lesley Moore en fotografenduo Petrovsky & Ramone, die gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor de huisstijl van Nationale Opera & Ballet.