Nieuws

Maurice Seleky genomineerd als Cultuurmarketeer van het Jaar

Maurice Seleky genomineerd als Cultuurmarketeer van het Jaar

Een vakjury heeft Maurice Seleky genomineerd voor de Cultuurmarketingawards 2021 in de categorie ‘Cultuurmarketeer van het Jaar’ naar aanleiding van de case ‘Corona in de Stad’ van het Amsterdam Museum. De Cultuurmarketingawards zijn een initiatief van Cultuurmarketing. De vakjury, bestaande uit Anita Mooiweer, Desmond Lissone en Jon Heemsbergen, selecteerde vijf kandidaten op de criteria innovatie,…

Culturele Vacatures interviewt Maurice Seleky

Culturele Vacatures interviewt Maurice Seleky

Culturele Vacatures, het platform voor cultuurbanen in Nederland, interviewde Maurice Seleky naar aanleiding van zijn eerste jaar bij het Amsterdam Museum als hoofd Communicatie & Marketing voor de rubriek ‘Follow Up’. Lees het hele interview hier.

Maurice Seleky in BNR-podcast Ben Tiggelaar

Maurice Seleky in BNR-podcast Ben Tiggelaar

Maurice Seleky was samen met Liesbeth Tettero te gast in de podcast van schrijver en gedragswetenschapper Ben Tiggelaar voor BNR. Samen bespraken zij het boek ‘Durf te leiden’ van Brené Brown. Luister de hele podcast hier terug.

Cultuurmarketing interviewt Maurice Seleky

Cultuurmarketing interviewt Maurice Seleky

Cultuurmarketing, het platform voor cultuurmarketingprofessionals in Nederland, interviewde Maurice Seleky naar aanleiding van zijn werk voor het Amsterdam Museum als hoofd Communicatie & Marketing. Lees het hele interview hier.

Maurice Seleky in podcast Theaterfestival Boulevard

Maurice Seleky in podcast Theaterfestival Boulevard

Regisseur Romy Roelofsen interviewde Maurice Seleky voor de podcast De Voorleessessies van Theaterfestival Boulevard. In deze reeks lezen Indische en Molukse schrijvers voor uit eigen werk – de overige schrijvers in de serie zijn Marion Bloem, Dido Michielsen, Lara Nuberg en Lala Bohang, Sylvia Pessireron en Eveline Stoel. Luister de hele podcast hier terug.

De Groene Amsterdammer publiceert essay Maurice Seleky

De Groene Amsterdammer publiceert essay Maurice Seleky

Naar aanleiding van de wereldwijde Black Lives Matter-demonstraties schreef Maurice Seleky het essay ‘Echte verandering – kind van kleur’ voor De Groene Amsterdammer – een persoonlijk stuk over kleur, identiteit en integratie. Lees het hele essay hier.

NOS Radio 1 Journaal interviewt Maurice Seleky

NOS Radio 1 Journaal interviewt Maurice Seleky

Het NOS Radio 1 Journaal interviewde Maurice Seleky naar aanleiding van de digitale tentoonstelling ‘Corona in de Stad’ van het Amsterdam Museum. Luister het hele interview hier terug.

AT5 interviewt Maurice Seleky

AT5 interviewt Maurice Seleky

Het Amsterdamse televisiestation AT5 interviewde Maurice Seleky over de digitale tentoonstelling ‘Corona in de Stad’ die het Amsterdam Museum met ruim veertig partners lanceerde om de impact van de coronapandemie op Amsterdam in beeld te brengen.    

Mounir Samuel interviewt Maurice Seleky voor De Groene Amsterdammer

Mounir Samuel interviewt Maurice Seleky voor De Groene Amsterdammer

Publicist Mounir Samuel interviewde Maurice Seleky voor de serie ‘Reflecties in tijden van corona’ in De Groene Amsterdammer. Lees het hele interview hier.

MarketingTribune interviewt Maurice Seleky

MarketingTribune interviewt Maurice Seleky

MarketingTribune, vakmedium voor Nederlandse marketingprofessionals, interviewde Maurice Seleky naar aanleiding van zijn nieuwe baan als hoofd Communicatie & Marketing bij het Amsterdam Museum in de rubriek ‘Mijn Marketing’. Lees het hele interview hier.

Maurice Seleky nieuw hoofd Communicatie & Marketing bij Amsterdam Museum

Maurice Seleky nieuw hoofd Communicatie & Marketing bij Amsterdam Museum

Per 1 april is Maurice Seleky aangetreden als Hoofd van het team Communicatie & Marketing bij het Amsterdam Museum. In die rol is hij verantwoordelijk voor de taakvelden marketing, communicatie en sales en is hij tevens lid van het managementteam van het Amsterdam Museum. ‘Met Maurice Seleky hebben we een bijzonder energieke, gedreven en creatieve…

Interview in podcast Pakhuis de Zwijger

Interview in podcast Pakhuis de Zwijger

Ter gelegenheid van zijn afscheid als hoofd Marketing & Communicatie bij Pakhuis de Zwijger werd Maurice Seleky geïnterviewd door Annick van Rinsum in de 67e aflevering van de podcastserie van Pakhuis de Zwijger. Deze podcastserie is in september 2018 gestart op initiatief van Maurice Seleky en werd van september 2018 tot maart 2020 ook door…

Opinie-artikel in Het Parool

Opinie-artikel in Het Parool

Samen met Servaz van Berkum, programmamaker bij Pakhuis de Zwijger, schreef Maurice Seleky een opinie-artikel in Het Parool naar aanleiding van de Provinciale Statenverkiezingen op 20 maart 2019. De portee: vier Amsterdamse zetels in de Staten kunnen een wezenlijk verschil maken en daarom is het urgent is dat zoveel mogelijk Amsterdammers gaan stemmen. Lees het…

Maurice Seleky tekent bij Schönbach Literary Agency

Maurice Seleky tekent bij Schönbach Literary Agency

Maurice Seleky heeft een contract getekend bij Schönbach Literary Agency, één de grootste literair agentschappen van Nederland, opgericht door Marianne Schönbach. Het agentschap vertegenwoordigt een bijzonder gezelschap Nederlandse en Vlaamse auteurs in binnen- en buitenland. Kijk hier voor meer informatie.

Interview met Cultuurmarketing

Interview met Cultuurmarketing

Maurice Seleky werd geïnterviewd over zijn aanstelling bij Pakhuis de Zwijger door Cultuurmarketing, het netwerk van marketing & communicatieprofessionals in de Nederlandse kunst- en cultuursector. Lees het hele interview hier terug.

Interview in Moesson

Interview in Moesson

Maurice Seleky werd geïnterviewd over zijn leven en werk in een speciale boekeneditie van Indisch Maandblad ‘Moesson’ naar aanleiding van zijn roman ‘Een tragedie in New York’.

Interview in Uitkrant Amsterdam

Interview in Uitkrant Amsterdam

Maurice Seleky werd uitgebreid geïnterviewd door Veerle Corstens voor ‘De Uitkrant’ naar aanleiding van het verschijnen van zijn nieuwe roman ‘Een tragedie in New York’.

Nieuwsbericht in Adformatie

Nieuwsbericht in Adformatie

Adformatie, het platform voor marketing, media, communicatie en creatie, kondigt de aanstelling aan van Maurice Seleky als hoofd Marketing & Communicatie van Pakhuis de Zwijger, het onafhankelijk platform voor creatie en innovatie in Amsterdam. Lees het bericht hier.

Maurice Seleky nieuw hoofd Marketing & Communicatie bij Pakhuis de Zwijger

Maurice Seleky nieuw hoofd Marketing & Communicatie bij Pakhuis de Zwijger

Maurice Seleky is benoemd tot het nieuwe hoofd Marketing & Communicatie van Pakhuis de Zwijger, het onafhankelijk platform voor creatie en innovatie in Amsterdam. ‘Pakhuis de Zwijger is de plek waar de Stad van de Toekomst wordt ontwikkeld. Daaraan wil ik graag bijdragen,’ aldus Seleky, die reeds als moderator was verbonden aan Pakhuis de Zwijger. Aanjager…

Interview met Lezen TV

Interview met Lezen TV

Jaap van Straalen van Lezen TV interviewde Maurice Seleky over zijn roman ‘Een tragedie in New York’. Dit interview verscheen ook op Parmando 24 Culture, een televisiezender die 24/7 cultuur brengt.  

Proloog ‘Een tragedie in New York’

Proloog ‘Een tragedie in New York’

Ze zeggen dat de president de nacht niet haalt. Zijn bewustzijn is hij al uren geleden verloren – hoewel sommige van zijn critici betogen dat hij al jaren zijn verstand kwijt is. De vicepresident en het kabinet zouden zich al op het ergste voorbereiden en zijn non-stop in vergadering geweest sinds de aanslag. In New…

Maurice Seleky op Harry Mulisch Festival

Maurice Seleky op Harry Mulisch Festival

Op zaterdag 4 november 2017 presenteert Maurice Seleky ‘De Nieuwe Letteren Show’ in Vondel CS te Amsterdam. Te gast zijn de jonge schrijvers Elfie Tromp, Roman Helinski en Marieke Lucas Rijneveld. Dit programma is onderdeel van het Harry Mulisch Festival en wordt ook gefilmd. Zie hier voor kaarten en meer informatie.

Eerste Nederlandse roman uit Trump-tijdperk gelanceerd

Eerste Nederlandse roman uit Trump-tijdperk gelanceerd

Ambo-Anthos uitgevers presenteert de nieuwe roman Een tragedie in New York van auteur Maurice Seleky. Het boek is de eerste Nederlandse roman uit het Trump-tijdperk. Aan de hand van vier New Yorkse personages schetst Seleky het einde van de periode Obama. De inauguratie van Donald Trump is daarbij opmaat voor persoonlijk drama. Seleky treedt op 3 november met het boek op tijdens het internationale cultuurfestival…

Maurice Seleky op Crossing Border

Maurice Seleky op Crossing Border

Op vrijdag 3 november 2017 treedt Maurice Seleky op tijdens Crossing Border 2017, een 5-daags Nederlands cultureel festival dat sinds 1993 jaarlijks in november plaatsvindt, in het centrum van Den Haag. Het festival is gericht op een mengvorm van literatuur, film en muziek. Overdag vormt Seleky samen met Roos van Rijswijk, Gerda Blees en Massih…

Boekpresentatie in Breda

Boekpresentatie in Breda

Op zaterdag 21 oktober 2017 vindt de feestelijke boekpresentatie plaats van ‘Een tragedie in New York‘ in boekhandel Van Kemenade & Hollaers in Breda. Sofie van Kemenade interviewt Maurice Seleky over het boek en daarna wordt het eerste Bredase exemplaar uitgereikt aan Rien Oosterdag, rector van het Stedelijk Gymnasium ten tijde dat Seleky daar studeerde. Na…

Boekpresentatie in Amsterdam

Boekpresentatie in Amsterdam

Op donderdag 19 oktober 2017 vindt de feestelijke boekpresentatie plaats van ‘Een tragedie in New York‘ op Sociëteit De Kring in Amsterdam. Redacteur Liesbeth Vries leidt het programma in namens Ambo-Anthos uitgevers, Jaime Donata interviewt Seleky over het boek en singer-songwriter Jesje de Schepper brengt live enkele liedjes ten gehore. Ook leest Seleky voor uit…

Een tragedie in New York in de winkels

Een tragedie in New York in de winkels

Vanaf donderdag 12 oktober 2017 is ‘Een tragedie in New York’ officieel verkrijgbaar in boekhandels in Nederland en België. Het boek is ook online en als e-book verkrijgbaar.

Boektrailer voor Een tragedie in New York

Boektrailer voor Een tragedie in New York

Maurice Seleky heeft in samenwerking met Ruben Hanssen en Kirsten Sleven een boektrailer ontwikkeld om zijn nieuwe roman ‘Een tragedie in New York’ onder de aandacht te brengen.  

Audioboek voor Een tragedie in New York

Audioboek voor Een tragedie in New York

Ambo-Anthos uitgevers brengt een audioboek uit van ‘Een tragedie in New York’, de tweede roman van Maurice Seleky. Het audioboek wordt door hem zelf ingesproken en is verkrijgbaar vanaf oktober.  

Novel ontwikkelt videoserie voor De Nieuwe Kerk

Novel ontwikkelt videoserie voor De Nieuwe Kerk

De Nieuwe Kerk Amsterdam presenteert dit najaar de nieuwe tentoonstelling We Have a Dream. Gandhi. King. Mandela. waarvoor millennialbureau Novel een serie bijzondere video’s ontwikkelde. De tentoonstelling verbindt de drie wereldverbeteraars Mahatma Gandhi, Martin Luther King en Nelson Mandela. Novel sprak met onder meer Andrew Makkinga, Hanna Verboom en Ismail Ilgün over hun verhouding tot deze legendarische…

Greenwheels kiest voor Novel

Greenwheels kiest voor Novel

Deelautopionier Greenwheels gaat op het gebied van PR en mediastrategie samenwerken met millennialbureau Novel. Greenwheels zet zich al ruim 20 jaar in voor duurzame mobiliteit en is sinds 2016 sterk vernieuwd. Zo introduceerde Greenwheels onder meer vernieuwde abonnementsvormen, app en website. Inmiddels hebben deze innovaties geleid tot 43% groei in anderhalf jaar. In de zomer…

Gastcolumn voor ELLE

Gastcolumn voor ELLE

Twee jaar lang dook ze op in mijn Facebookstream. Vaak was ze in een buitenland, op een exotische plek in Afrika, Amerika of Azië. Ze was nooit alleen. Altijd was er een man in de buurt, meestal was het dezelfde knappe jongen die in vrijwel alle opzichten verschilde van mij. Sinds onze woeste nacht samen…

IDFA selecteert Novel voor millennialstrategie

IDFA selecteert Novel voor millennialstrategie

Het International Documentary Film Festival Amsterdam (IDFA) gaat samenwerken met millennialbureau Novel. IDFA is sinds 1988 uitgegroeid tot het grootste documentaire filmfestival ter wereld en ontvangt jaarlijks 280.000 bezoekers. Novel ondersteunt IDFA met de ontwikkeling van een nieuwe jongerenstrategie voor het festival, datvan 15-26 november zijn 30e editie beleeft. Programmering geschikt voor jongere doelgroep Het festival…

Novel wordt millennialbureau

Novel wordt millennialbureau

Novel herpositioneert zich als millennialbureau. Deze creative consultancy maakte de afgelopen jaren naam in de cultuursector met opdrachtgevers als De Nationale Opera, Stadsschouwburg Amsterdam en CJP. ‘We werden al vaak gevraagd om jongvolwassenen te bereiken, nu maken wij daar onze core business van,’ zeggen Novel-partners Maarten Bul (33) en Maurice Seleky (34). Definitieve doorbraak als belangrijkste generatie…

ICK selecteert Novel voor campagne

ICK selecteert Novel voor campagne

Het spraakmakende Nederlandse dansgezelschap ICK  heeft Novel geselecteerd als campagnebureau. ICK produceert internationale dansvoorstellingen, gaat samenwerkingen aan met kunstenaars en initieert research– en educatieve projecten. ICK is het Stadsgezelschap Dans van Amsterdam en huisgezelschap van theater De Meervaart. Novel ontwikkelt het concept en de strategie van een nieuwe campagne voor het jaarlijkse internationale dansfestival ICKFest…

Novel voert campagne voor Opera Forward Festival 2017

Novel voert campagne voor Opera Forward Festival 2017

Novel en De Nationale Opera hebben de campagne ontwikkeld voor Opera Forward Festival 2017. De tweede editie van dit festival van 18 t/m 31 maart presenteert zes hedendaagse opera’s en een uitgebreid randprogramma. De campagne verleidt millennials voor de wereld van moderne opera met influencermarketing, contentmarketing, outdoor advertising en PR. Actueel festival met eigentijdse campagne ‘We…

Campagne voor eerste Strijkkwartet Biënnale Amsterdam

Campagne voor eerste Strijkkwartet Biënnale Amsterdam

Novel heeft de campagne ontwikkeld voor de Strijkkwartet Biënnale Amsterdam, het eerste grootschalige strijkkwartetfestival ter wereld. Dit internationale festival vindt van 27 januari t/m 3 februari 2018 plaats in het Muziekgebouw aan ‘t IJ. De campagne en de visuele identiteit door Studio Farn zijn gebaseerd op de door Novel ontwikkelde merk- en communicatiestrategie. Vernieuwend merk in klassieke muziekwereld ‘Het strijkkwartet…

Millennial Matters #3: De Macht van de Millennial (livestream)

Millennial Matters #3: De Macht van de Millennial (livestream)

Maurice Seleky was moderator tijdens De Macht van de Millennial, het derde programma in de reeks Millennial Matters van Pakhuis De Zwijger. Kijk hier het volledige programma terug.    

Interview i-D

Interview i-D

Maurice Seleky werd door i-D geïnterviewd naar aanleiding van de programmareeks Millennial Matters in Pakhuis De Zwijger. Lees het volledige interview hier.

Millennial Matters #1: Toekomst met Trump

Millennial Matters #1: Toekomst met Trump

Maurice Seleky is moderator van de eerste editie van de programmareeks Millennial Matters in Pakhuis De Zwijger te Amsterdam. Op vrijdag 27 januari gaan jonge changemakers en denkers in gesprek over hoe de wereld van morgen eruit moet zien. Met o.m. Yama Akbari (Co-founder Hope XXL), Ralien Bekkers (Duurzame duizendpoot), Martijn Visser (VN Jongerenvertegenwoordiger Duurzame Ontwikkeling), Luuk de Waal Malefijt…

CJP kiest voor Novel

CJP kiest voor Novel

CJP heeft Novel geselecteerd als bureau voor een nieuwe landelijke ledenwervingscampagne. CJP is al 55 jaar een platform voor cultuurliefhebbers. CJP biedt via de CJP-pas flinke kortingen op cultureel aanbod in heel Nederland, organiseert eigen events en publiceert C. Magazine. Novel ondersteunt CJP bij het campagneconcept, de online campagnestrategie en de PR. ‘We hebben voor…

Novel Jaaroverzicht 2016

Novel Jaaroverzicht 2016

Nu de kruitdampen van de jaarwisseling weer zijn gaan liggen, blikken we bij Novel graag terug op enkele hoogtepunten van 2016. Januari – Novel organiseerde samen met Castrum Peregrini de feestelijke opening van de co-working space op de monumentale Beulingstraat 10 in Amsterdam. Oud-minister Hedy D’Ancona hield een bezielende openingstoespraak. Februari – De European League of Institutes of…

Tien tips voor een inclusieve Raad van Toezicht

Tien tips voor een inclusieve Raad van Toezicht

De Nederlandse cultuursector streeft in toenemende mate naar culturele diversiteit volgens de vier P’s van de Code Culturele Diversiteit: programma, publiek, personeel (inclusief toezichthouders) en partners. Het blijft echter nog een uitdaging om een Raad van Toezicht of een Raad van Bestuur cultureel divers en ook jonger samen te stellen. Maurice Seleky schreef tien aanbevelingen…

WorldTalks &Co: De Trump Editie

WorldTalks &Co: De Trump Editie

Maurice Seleky is op vrijdag 11 november 2016 moderator van WorldTalks &Co: De Trump Editie in de Stadsschouwburg Amsterdam. Donald Trump wordt de volgende president van de Verenigde Staten. Met Amerika-deskundigen, filosofen en journalisten in binnen- en buitenland bespreekt het programma wat de impact is van de verkiezingsoverwinning van Trump. Zie hier voor meer informatie…

Prince Claus Fund Anniversary Drinks

Prince Claus Fund Anniversary Drinks

Maurice Seleky is op donderdag 27 oktober moderator tijdens de Prince Claus Fund Anniversary Drinks, een programma ter gelegenheid van het 20-jarig bestaan van het PCF. Sprekers tijdens het progamma zijn Joumana El Zein Khoury (directeur PCF), master storyteller Ogutu Muraya en Eppo van Nispen tot Sevenaer (directeur CPNB). Dit evenement is besloten. Zie hier voor…

WorldTalks &Co: Vluchtelingen en Amsterdam

WorldTalks &Co: Vluchtelingen en Amsterdam

Maurice Seleky is op vrijdag 14 oktober 2016 moderator van de vierde editie van WorldTalks &Co in de Stadsschouwburg Amsterdam. Deze keer bespreekt het programma hoe vluchtelingen Amsterdam kunnen versterken. Amsterdam staat al eeuwenlang bekend als stad waar vluchtelingen uit de hele wereld een veilige plek proberen te vinden. Hoe gaat onze stad echter met de…

Fotokroniek 34: Ed Amsterdam

Fotokroniek 34: Ed Amsterdam

Maurice Seleky is op dinsdag 11 oktober 2016 moderator tijdens editie 34 van het programma Fotokroniek in Pakhuis De Zwijger. Tijdens deze editie van Fotokroniek gaan de leden van het fotografencollectief ED Amsterdam in gesprek over de hedendaagse fotografie, de voor- en nadelen van een collectief en de toegevoegde waarde van een archief in de hedendaagse informatiecultuur.…

Interview door SSBA Salon

Interview door SSBA Salon

Maurice Seleky werd geïnterviewd door SSBA Salon naar aanleiding van de zevende en laatste editie van de Jonge Schrijversavond op vrijdag 30 september 2016 in de Stadsschouwburg Amsterdam. Zie hier voor het volledige interview.

Interview door Consultancy.nl

Interview door Consultancy.nl

Maurice Seleky en Chris Julien werden als Novel-partners geïnterviewd door Consultancy.nl naar aanleiding van hun deelname aan de eerste culturele handelsmissie vanuit Amsterdam naar New York. Zie hier voor het volledige interview.

Gastblog voor Adformatie

Gastblog voor Adformatie

Maurice Seleky en Chris Julien schreven als Novel-partners een gastblog voor Adformatie naar aanleiding van hun deelname aan de eerste culturele handelsmissie vanuit Amsterdam naar New York. Lees het blog met hun bevindingen hier.

Dutch Directors Guild selecteert Novel als bureau

Dutch Directors Guild selecteert Novel als bureau

De Dutch Directors Guild (DDG) heeft Novel Creative Consultancy (Novel) gekozen als campagnebureau. De DDG is de belangenvereniging voor film- en televisieregisseurs in Nederland. Novel wordt verantwoordelijk voor een PR-campagne rondom een seminar op het Nederlands Film Festival over culturele diversiteit in de film- en televisieindustrie. ‘Het thema culturele diversiteit is uiterst urgent, in de…

De Jonge Schrijversavond neemt afscheid met laatste editie

De Jonge Schrijversavond neemt afscheid met laatste editie

Op vrijdag 30 september organiseert Nieuwe Letteren de zevende en laatste editie van dé JongeSchrijversavond in de Stadsschouwburg Amsterdam. Dit feestelijke literaire evenement biedt een avondvullend programma met optredens van o.m. Lize Spit, Arjen Lubach en Marieke Rijneveld. Aansluitend vindt tevens voor de laatste keer het roemruchte Jonge Schrijversbal plaats. Afscheid van boekenminnend Nederland Na zes succesvolle…

Campagne #IkHerdenk voor Nationale Indië-herdenking

Campagne #IkHerdenk voor Nationale Indië-herdenking

In het kader van de campagne #IkHerdenk rondom de Nationale Indië-herdenking sprak Maurice Seleky een video in waarin hij op persoonlijke wijze stilstaat bij het einde van de Tweede Wereldoorlog in Azië.

Seminar: diversiteit in de cultuursector

Seminar: diversiteit in de cultuursector

Op maandag 12 september is Maurice Seleky samen met Hilde Smetsers moderator van een seminar over diversiteit in de cultuursector. Het seminar, een initiatief van Cultuurmarketing, ACMC en Novel, vindt plaats in de Stadsschouwburg Amsterdam. In deze bijeenkomst gaan gasten en cultuurmarketeers op zoek naar mogelijke oplossingen om een meer divers publiek te kunnen bereiken. Programma…

Novel voert campagne voor Prins Claus Fonds

Novel voert campagne voor Prins Claus Fonds

Het Prins Claus Fonds (PCF) heeft Novel Creative Consultancy (Novel) geselecteerd als campagnebureau. Het PCF steunt kunstenaars en culturele organisaties in landen waar vrijheid van culturele expressie beperkt wordt door conflict, armoede of onderdrukking. Het fonds viert zijn 20-jarig bestaan en ontwikkelt een campagne over de positieve impact van kunst en cultuur. Novel wordt verantwoordelijk…

Gastcolumn voor ELLE

Gastcolumn voor ELLE

Zij zat met een jongen aan tafel in het café en ze had mij nog niet gezien. Ze had dik goudblond haar en een stralende glimlach. De levenslust spatte in vonken van haar af en ik kon mijn ogen dan ook niet van haar afhouden. Wie was dit meisje? Uit de lichaamstaal tussen de jongen…

Novel voert collaboratieve campagne voor Opera Forward Festival

Novel voert collaboratieve campagne voor Opera Forward Festival

Van 15 t/m 25 maart presenteert De Nationale Opera de eerste editie van het Opera Forward Festival. Met een breed programma aan opera’s, talkshows, exposities en performances richt dit festival zich op een nieuw publiek van cultuurliefhebbers. Om deze doelgroep te bereiken heeft De Nationale Opera het Amsterdamse Novel Creative Consultancy ingeschakeld voor merk- en programmastrategie…

European League of Institutes of the Arts kiest voor Novel

European League of Institutes of the Arts kiest voor Novel

Novel Creative Consultancy gaat aan de slag voor de European League of Institutes of the Arts (ELIA). ELIA is een internationale netwerkorganisatie voor studenten en professionals uit het hoger kunstonderwijs. Bij ELIA zijn zo’n 300 opleidingen in 47 landen aangesloten die samen zo’n 300.000 kunststudenten vertegenwoordigen. Novel biedt ELIA strategisch advies bij de achtste editie…

Evenementen in Pakhuis De Zwijger

Evenementen in Pakhuis De Zwijger

Maurice Seleky is begin 2016 moderator tijdens twee evenementen in Pakhuis De Zwijger te Amsterdam. Op woensdag 13 januari is hij gespreksleider van het programma ‘Doodeerlijk: groener de grond in‘ over duurzaamheid en de dood. Sprekers tijdens het programma zijn o.m. Esther Molenwijk (Hemp Collective & Bureau Daadwerk), Maartje Lambermont (Uitvaartverzorging A. De Jong), Jeroen…

Raad van Toezicht De Krakeling

Raad van Toezicht De Krakeling

Maurice Seleky is per 1 januari 2016 toegetreden tot de Raad van Toezicht van jeugdtheater De Krakeling te Amsterdam. De overige leden van de Raad van Toezicht zijn Michiel Schaap, Steven Huismans, Elly Ludenhoff en Thomas van Dalen. De Krakeling is al bijna 40 jaar het belangrijkste jeugdtheater van Nederland, met jaarlijks ruim 40.000 bezoekers.

Novel kwartiermaker Castrum Peregrini Co-working Space

Novel kwartiermaker Castrum Peregrini Co-working Space

Novel Creative Consultancy is verhuisd naar het monumentale pand van Castrum Peregrini aan de Herengracht in Amsterdam. Deze voormalige onderduik en culturele stichting ontwikkelde met Novel een co-working space om van haar pand een diverse en levendige werkplek te maken. Als kwartiermaker deelt Novel deze co-working space met componist Merlijn Twaalfhoven, filmmakers Aram & Jur,…

De Kleurrijke Top 100

De Kleurrijke Top 100

Maurice Seleky is opgenomen in De Kleurrijke Top 100. De Kleurrijke Top 100 is een lijst van invloedrijke en kleurrijke Nederlanders als antwoord op de huidige top lijsten zoals de Quote500, de top 200 van de Volkskrant en de top 100 van OPZIJ.

Novel Creative Consultancy ontwikkelt nieuw merk voor Materiaalfonds

Novel Creative Consultancy ontwikkelt nieuw merk voor Materiaalfonds

Novel Creative Consultancy heeft een nieuw merk ontwikkeld voor het Materiaalfonds voor Beeldende Kunst en Vormgeving. Voortaan staat het fonds bekend als Fonds Kwadraat. Het fonds werd in 1971 opgericht en steunt beeldend kunstenaars, ontwerpers en fotografen met rentevrije leningen voor artistieke projecten. De nieuwe naam sluit aan bij de eerder door Novel ontwikkelde merkstrategie…

De Nationale Opera kiest voor Novel Creative Consultancy

De Nationale Opera kiest voor Novel Creative Consultancy

Het recent gelanceerde bureau Novel Creative Consultancy gaat na het winnen van een pitch aan de slag voor De Nationale Opera. Novel ondersteunt De Nationale Opera bij de communicatiecampagne rondom het nieuwe operafestival Opera Forward dat plaatsvindt van 15 t/m 25 maart 2016. Met het festival, een initiatief van artistiek directeur Pierre Audi, viert De…

Het einde van Mad Men

Het einde van Mad Men

Vorige week nam de wereld na acht jaar en zeven seizoenen afscheid van Mad Men, volgens velen een van de beste televisieseries ooit gemaakt. Centraal in de serie stonden de medewerkers van het fictieve reclamebureau Sterling Cooper in New York tussen 1960 en 1970. Het einde van de serie vervulde mij als trouwe fan met…

ArtDeli opent met De Stille Kracht

ArtDeli opent met De Stille Kracht

ArtDeli, de nieuwe ontmoetingsplaats voor liefhebbers van kunst, design en food in Amsterdam, opent met de expositie De Stille Kracht haar deuren voor het publiek. Maurice Seleky is gastcurator van De Stille Kracht samen met Cathelijne Broers (directeur De Nieuwe Kerk/Hermitage Amsterdam). Zij selecteerden voor deze expositie werk van kunstenaars Martha Kamminga, Wouter van der…

Novel Creative Consultancy opent deuren voor opdrachtgevers

Novel Creative Consultancy opent deuren voor opdrachtgevers

‘Deze tijd vraagt om ideeën en ondernemingen met een maatschappelijke meerwaarde. Organisaties die relevant willen blijven, moeten hierop inspelen,’ zeggen Chris Julien (32), Maarten Bul (31) en Maurice Seleky (32), partners van Novel Creative Consultancy. Samen vormt het drietal een bijzonder type bureau. ‘Als creative consultancy houdt Novel het midden tussen een bedrijfsconsultant en een…

Interview met Kajsa Ollongren (wethouder Kunst & Cultuur Amsterdam)

Interview met Kajsa Ollongren (wethouder Kunst & Cultuur Amsterdam)

Interview met Jan Rotmans (hoogleraar transitiekunde Erasmus Universiteit Rotterdam)

Interview met Jan Rotmans (hoogleraar transitiekunde Erasmus Universiteit Rotterdam)

 

Interview met Els van der Plas (directeur De Nationale Opera & Ballet)

Interview met Els van der Plas (directeur De Nationale Opera & Ballet)

Interview met Leon Caren (oprichter We Are Public)

Interview met Leon Caren (oprichter We Are Public)

Interview met Sasha Stone (general manager Unseen Photo Fair)

Interview met Sasha Stone (general manager Unseen Photo Fair)

Interview met Maarten Bul (zakelijk leider SSBA Salon)

Interview met Maarten Bul (zakelijk leider SSBA Salon)

Interview met Egbert Fransen (directeur Cultuurfabriek)

Interview met Egbert Fransen (directeur Cultuurfabriek)

Interview met Clayde Menso (directeur Amsterdams Fonds voor de Kunst)

Interview met Clayde Menso (directeur Amsterdams Fonds voor de Kunst)

Interview met Nina Pierson (creative director PUP Creative Agency)

Interview met Nina Pierson (creative director PUP Creative Agency)

Interview met Eric Seleky (projectmanager N8 | Stichting Museumnacht Amsterdam)

Interview met Eric Seleky (projectmanager N8 | Stichting Museumnacht Amsterdam)

Interview in Het Parool

Interview in Het Parool

Maurice Seleky werd uitgebreid geïnterviewd door Het Parool naar aanleiding van zijn rol als initiatiefnemer en organisator van de Jonge Schrijversavond als podium voor nieuw literair talent in Nederland.

Interview in De Volkskrant

Interview in De Volkskrant

Maurice Seleky werd geïnterviewd in de actualiteitenrubriek Nieuwsbreak van De Volkskrant. Lees hier het hele interview.