Blog : PR & Communicatieadviseur

Lancering 2days

Lancering 2days

Opdrachtgever
2days, opgericht door ondernemers Arjen Dekker en Jego Besseling, is een nieuwe app die gebruikers een inspirerend overzicht geeft van de 15 tot 25 beste evenementen die per dag in Amsterdam te bezoeken zijn. De gratis app, beschikbaar voor iPhone en Android, richt zich voornamelijk op de twee dagen voor aanvang van het evenement. Het aanbod varieert van concerten, theater en cabaret tot clubavonden en festivals. Bijzonder aan 2days is dat het de eerste app in Nederland is waarbij gebruikers direct vanuit de app kaarten kunnen bestellen zonder doorverwezen te worden naar verschillende ticketingwebsites. Bovendien is al het aanbod zorgvuldig geselecteerd door een gespecialiseerde redactie.

Betrokkenheid
Maurice Seleky stond 2days bij met strategisch communicatieadvies rondom de lancering van de app.

Resultaat
Mede door het geleverde advies op het gebied van PR en communicatie kreeg 2days aandacht van media als De Volkskrant, Emerce, Het Parool, Frankwatching, Cultuurmarketing, De Theaterkrant, iCulture en Metro. Inmiddels is de app al ruim 15.000 keer gedownload.

PR-campagne We Are Public

PR-campagne We Are Public

Opdrachtgever
We Are Public is een nieuw cultuurlidmaatschap en een online magazine met een zorgvuldig samengestelde selectie van film, muziek, theater en beeldende kunst in Amsterdam. We Are Public werkt samen met meer dan 40 Amsterdamse instellingen.

Betrokkenheid
Als PR-manager was Maurice Seleky verantwoordelijk voor de PR-campagne om We Are Public te lanceren in 2014 waarbij 2.500 leden geworven moesten worden. De geleverde diensten waren onder meer strategisch communicatieadvies, het onderhouden van de mediarelaties, het geven van presentaties en het organiseren van PR-evenementen. De campagne ging van start met een officiële persconferentie in de Stadsschouwburg Amsterdam met bijdragen van Marloes Krijnen (directeur fotografiemuseum Foam), Yoeri Albrecht (directeur De Balie) en Melle Daamen (directeur Stadsschouwburg Amsterdam). Een ander hoogtepunt van de campagne was het lanceringsevenement voor het grote publiek in Felix Meritis, dat meer dan duizend gasten trok.

Resultaat
De lancering van We Are Public kreeg nationale en internationale media-aandacht met aandacht in vele kranten, op radio en televisie, in de blogosfeer en op social media. Media die over We Are Public publiceerden waren onder meer The New York Times, EenVandaag, Het Financieele Dagblad, De Telegraaf, Het Parool, De Volkskrant, NRC Handelsblad, Trouw, Novum Nieuws en ANP. Uiteraard behaalde We Are Public de 2.500 leden die het nodig had om van start te gaan. In 2015 won de lancering van We Are Public bovendien de Gouden Struis voor beste Cultuurmarketingcase van 2014.