Skip to main content

Novel herpositioneert zich als millennialbureau. Deze creative consultancy maakte de afgelopen jaren naam in de cultuursector met opdrachtgevers als De Nationale Opera, Stadsschouwburg Amsterdam en CJP. ‘We werden al vaak gevraagd om jongvolwassenen te bereiken, nu maken wij daar onze core business van,’ zeggen Novel-partners Maarten Bul (33) en Maurice Seleky (34).

Definitieve doorbraak als belangrijkste generatie
‘De millennialgeneratie is definitief doorgebroken als culturele, politieke en economische factor van betekenis. Op veel punten is het momenteel de belangrijkste generatie. Millennials zijn alleen in de Verenigde Staten al goed voor 200 miljard dollar aan jaarlijkse bestedingen. Ook in Europa is hun impact op economie en maatschappij enorm. Anno 2017 zijn er ruim 4.1 miljoen millennials in Nederland. Onze strategieën, concepten en campagnes zijn op hun maat gesneden,’ aldus Bul. Het bureau verdiende zijn sporen met spraakmakende campagnes voor De Nationale Opera, CJP en DeLaMar Theater. Steeds was daar het vraagstuk om millennials te mobiliseren voor cultuur. Ook ontwikkelde Novel het jongerenmerk SSBA Salon voor de Stadsschouwburg Amsterdam.

Kennis uit de cultuursector inzetten voor bedrijfsleven
‘De expertise uit ons werk voor tientallen opdrachtgevers in de cultuursector leveren we nu ook aan bedrijven en andere maatschappelijke organisaties. Juist omdat we bij Novel inmiddels weten hoe je een complex goed als cultuur aantrekkelijk maakt voor millennials, delen we onze kennis graag buiten de culturele arena,’ zegt Seleky. ‘Overigens baseren we onze strategie en communicatie op eigen deep trend-onderzoek naar de millennialgeneratie en cultural intelligence. Daarnaast zijn we als bureau maatschappelijk geëngageerd en werken we samen met een breed netwerk. Dit zorgt voor een solide sociale basis voor onze campagnes. Dat netwerk bieden we ook een podium via ons eigen online magazine waar we changemakers en bijzondere millennials interviewen.’

 

Leave a Reply